خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/26 - 14:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
باقرزاده:

کمیسیون بهداشت مجلس جنایات اسرائیل را محکوم می‌کند/ هلال احمر ایران در تلاش برای کمک به مردم بی پناه غزه

رئیس کمیته هلال احمر کمیسیون بهداشت مجلس ضمن محکوم کردن جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به مردم غزه، گفت: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سعی و تلاش فراوان به دنبال راهی است تا مسیری برای کمک رسانی ایجاد کند.

علی اصغر باقرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن محکوم کردن حمله اسرائیل به مردم بی پناه غزه، گفت: ما جنگ‌های مختلفی را شاهد بودیم و نامردی‌های بسیاری در دنیا بر اساس شعارهای توخالی حمایت از حقوق بشر را دیده‌ایم. اما حادثه اخیر قابل تصور و باور نیست،  هیچ انسانی حتی با خلق و خوی حیوانی نمی تواند شاهد کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه چنین حادثه تلخی باشد.



نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: در جنگ‌های مختلف ما شاهد هستیم که ابتدا مجروحان و اسرا درمان می‌شوند و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از حملات جنگی به دور هستند، به این معنا که اگر اسیر هم بودند باید مداوا می‌شدند اما متاسفانه حمله به بیمارستان المعمدانی تمام  قواعد جنگی را زیر سوال برد.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مجلس یازدهم تصریح کرد: جامعه پزشکی ایران به ویژه کمیسیون بهداشت این جنایت را به شدت محکوم می‌کند و از همه آزادی‌خواهان جهان می‌خواهیم که سکوت نکنند و در همین جا به جامعه حقوق بشری می‌گویم، ننگتان و شرمتان باد.



باقرزاده ادامه داد: جامعه صلیب سرخ، هلال احمر ایران و کشورهای اسلامی باید وارد عمل شوند و راهی برای رساندن غذا، آب و دارو برای مردم در محاصره، پیدا کنند. جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سعی و تلاش فراوان به دنبال راهی است تا مسیری برای کمک رسانی ایجاد کند و محموله‌های کمک رسانی اعم از امکانات پزشکی، پوششی، دارویی و غذایی تهیه شده را ارسال کند.



رئیس کمیته هلال احمر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: در حال رایزنی برای ارسال دارو و غذا به مردم غزه هستیم، اما اسرائیل تهدید کرده و هلال احمر و صلیب سرخ  نیز در امان نیستند اما علیرغم تمام تهدیدها ما تلاش خود را به کار می‌بریم تا هرچه سریع‌تر غذا، دارو و تجهیزات پزشکی را  به مردم غزه برسانیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 370161
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار